7/23/2012

di dalam hati








 

Adakah cinta bermaksud melepaskan dia pergi? Cuba bayangkan dimana ada dua perasaan yang timbul diantara dia dan aku. Di satu masa, dia benar-benar mengaku yang dia menyayangiku. Sedangkan, di satu masa yang lain pula, hatinya menyintai orang lain. Adakah adil buatku yang selama ini amat menyayangi dan menyintai dirinya sepenuh jiwa dan ragaku? Adakah aku yang patut berkorban demi cintanya? Dia telah mengkhianati cintaku selama ini. Dia juga telah merobohkan segala kepercayaan yang telah aku beri. Mungkinkah aku dapat memaafkannya? Walaupun dia membuat keputusan untuk terus bersamaku, adakah ianya benar-benar tulus dari hatinya? Namun… jauh disudut hatiku ini, aku tidak sanggup melihat dia terus menderita kerana menanggung beban perasaan semata-mata untuk menjaga hati dan perasaanku ini. Aku sendiri tidak rela perasaanku terus dipermainkan. Aku terlalu menyintainya. Cintaku hanya ingin melihat dirinya bahagia. Dalam rasa bahagianya, mungkin aku juga akan turut merasa bahagia. Aku rela mengorbankan cintaku ini demi engkau, wahai kekasihku! Namun, dalam masa itu, aku juga masih mengharap yang engkau akan kembali ke sisiku kerana aku akan tetap menunggumu. Hanya masa yang akan mengubah segala-galanya.

No comments :

Post a Comment

 

Copyright 2015 © Eyzafye. Design by Ayu Barbydol