10/17/2013

LUAHAN HATI GUNA NOTE 2 CLONE SAMSUNG

Assalamualaikum


gambar sekadar hiasan

Mengenai tajuk di atas, sekarang dekat FB, Blog, Twitter, Insta & macam-macam la. Femes kan pasal hp ni ye la tak mampu nak beli yang ori lagi pun 99% like ori gitu.

Masa bulan Feb 2013, saya ada beli Note 2 clone . Masa tu harga tak mcm sekarang RM 500 dah dapat masa tu saya beli harga dalam RM 1 000 review dekat fb macam best je pakai hp ny dah la 99% like ori so baik beli yang ni je. Saya memang survey harga nak beli on9 takut so survey la kt Mudah.com mana tahu ada orang JB jual juga hp ny akhirnya terjumpa la seorang minah ny jual hp clone. Saya memang nak cod je senang kalau ada ape-ape masalah boleh settle depan.

Malam tu lepas maghrib saya pergi jumpa dye nak beli hp clone dah tilik punya tilik ok confirm la saya beli. Waranty dia bagi 1 tahun ok la.. lagi pun dalam masa 6 bulan kalau ada apa masalah boleh tukar dengan baru saya pun x fikir panjang so keluarkan duit bayar la.

Selepas sampai rumah saya tilik la hp tu not bad la tapi function sebenarnya pun dengan yang ori. Bak kata pepatah " Serupa tapi x sama " hampa sangat-sangat la. Kebetulan pulak baterry dah habis, saya cas la selama 8 jam sampai la esok pagi dah caj full ni tapi just tahan battery tu sekejap je lepas tu terus low. Sampai tempat keje saya caj lagi sampai petang memang battery x full saya try application dekat playstore x boleh nak download . Saya mesej seller tu balik so seller tu ajak jumpa nak check hp tu balik.. Saya jumpa dye pun dye check memang problem so dye nak tukarkan hp yang lain saya pun terima je la buat sementara waktu untuk dye betulkan hp tu.

Selepas tu, memang hp tu problem jadi kena tukar yang lain dah 3 kali tukar hp clone tu. Sebulan lepas tu problem yang sama muncul pula baterry rosak, screen ada yang x boleh touch saya pun kol seller tp haram x angkat mesej x balas memang x de respon. Memang saya marah-marah sangat perangai seller tu yang x bertanggungjawab sampai sekarang memang tiada respon. Saya pun terpaksa usaha sendiri pergi kedai beli batery tapi malangnya batery x sama yang ori memang sah saya kena tipu seller cakap sparepart boleh guna yang ori masa tu sedih sangat. Tapi nasib baiklah ada satu kedai ni jual hp clone dapat la juga saya beli batery lepas dah beli batery rosak plak screen x boleh touch bila tanya dekat kedai saya beli batery tu dye cakap kalau nak betulkan RM600 sebab kena hantar KL lebih baik saya beli yang baru. Saya survey merata-rata tempat tanya ada x repair hp clone tp kebanyakkan kedai memg x ada.

So saya biar kan je la memang dah x boleh repair pun. Saya pun ada tanya dekat salah seorang fb yang jual hp clone memang dye tolong setting balik tapi apa yang saya dapat, malam tu saya terbaca status dekat wall dye yang membuatkan saya terasa sangat-sangat  sebab saya x beli hp dekat dye tapi cari dye bila hp ada problem. tolong orang tapi x ikhlas memang ni ungkapan terbaik untuk dia.

Saya ada juga tanya seller yang lain dye bagi tahu lokasi dekat mana nak repair hp clone tp just dekat KL jauhnya dah la saya dekat JB. dye cakap kalau ada waranty free je memang ada waranty tapi seller tak bertanggungjawab nak buat macam mana biarlah macam tu je.

Saya nekad gaji bulan 8 nak beli hp ori punya akhirnya beli lah samsung note 8.0 baru puas hati happy nya. Hp clone tu just tengok movie je la tapi sekarang hp clone tu dah x boleh on sedih nye tapi nak buat mcm mana kan redha je la hanya bertahan sampai 8 bulan je boleh dah csmpak dalam tong sampah. tapi saya lagi suka kalau baling hp tu dekat muka seller yang x bertanggungjawab.

# berhati-hatilah bila nak membeli janganlah beli dekat seller yang ntah ape-ape je rugi kita untung dye yang dapat#


31 comments :

  1. Barang elektronik @ gadget ni jangan beli yang faked. memang macam tu lah jadinya. bazir duit je.

    ReplyDelete
  2. beli yang clone, tp keluar duit byk2 nak repair, lastly total yang dah bazir tu boleh dapat hp yg ori .hmm tape la pengalaman mematangkan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. testimoni mengelapkan mata ditambah lagi kepercayaan dr seller klu btolkan boleh je dekat biase spare part pun mcm ori. redha je. yg ori pun kalau betolkan x mhal sgt la

      Delete
  3. saya terbeli samsung clone note 2 7" dari FB, pada asalnya dia kata yg 8" tapi tak pe la sbb seller perempuan tu org melayu, apalah sgt nak berkira sesama anak bangsa, hari ketiga guna bateri x bleh cas, mlm sampai ke pagi tak full, bila mesej tanya seller, dia cakap lupa nak bagitau, kena guna charger yg ori, saya pun beli charger yg ori RM149, dah boleh cas balik, lepas seminggu, sim kad x boleh detect, seller terus lost cntc, cari satu penang semua kedai tak mau repair sbb katanya spare part tak sama, sekarang guna utk main game je, nyesal betul

    ReplyDelete
  4. memang tak puas hati saya pun terkena, beli dari FB, seller tak bertanggungjawab, baru guna 3 hari dah rosak, skrg cuma guna utk main game jerrr, JANGAN BELI YANG CLONE.

    ReplyDelete
  5. salam saudari... blh tahu x kedai di KL di di mana yer... coz sy pn ada sebijik.. nk gi re program balik..

    ReplyDelete
  6. Aku mmg xnaklah beli nfon clone n.. 2100 aku rasa habis beli nfon klon n.. baik beli ori.. seller pandai jual je... xtau kburukan dia..

    ReplyDelete
  7. Having the same problem here, sekarang rasa menyesal gila gila. Seller tu bila saya call, tak angkat. Pakai no lain, bila ckp bila beli nama siapa. Terus off, tak layan. Haih. Lepas ni takde dh clone t.t

    ReplyDelete
  8. Sapa yg sudi sedekah kat saya je henpon yg rosak tu..

    ReplyDelete
  9. Bru je nk bli... Ble bc rasanya xnk bli dh ..

    ReplyDelete
  10. Azremiey (azremie@yahoo.com)November 27, 2014 at 8:05 PM

    Saya idup dgn hp clone... dari note 2 sampai S5.. still beli clone... depa tanya nape beli clone... jawpan mudah saya.. blh godek2 sampai lunyai.. note 3 clone saya install game.. compare dgn Iphone 5S.. ok je.. blh layan game morden combat 3.. Cuma nasihat saya.. anda kena pasti apa yg anda beli.. ramai yg bagi fake spec.. suruh dia instal.. app spt android asst.. system info. utk check true spec... antutu pun depa tipu.. 4G pun depa blh buat ada kat signal tu...

    ReplyDelete
  11. Handphone clone ni die guna komponen elektronik yang gred lebih rendah berbanding ori. Walaupun die cakap gree AAA+ pom mmg tetap x sama. Jdkan lah pengajaran. Gadget elektronik bukan mcm barangan lain yg tiruan pom puas hati beli. Walaupom mahal tapi berbaloi.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah clone yg saya beli dah bertahan 1 thn ☺

    ReplyDelete
  13. Sye pun bru nk bli ni... iphone 6 clone... sye ni jenis jemu dgn hp... 2thn lps, pakai bb, thn lps pakai samsung sampai la ni, tu yg nak tukar. Nak try iphone plak.. tp yg ori, xleh share media dgn android. Husband pakai samsung, n jenis ske hntr gmbr klu kmi berjauhan... so mcm leceh pakai ori... tu yg nk bli clone je... ok x idea tu...?

    ReplyDelete
  14. Clone atau ori... sebenarnye hampir smae... tapi tak serupe sangatlah... tapi kalau nak beli yang clone.. pastikan yg betol2... sebab ade phone yg dah clone tapi diclonekan lagi... yg jenis macam tu cepat rosak... tak boleh pakailah... dan sebagainye.... dan satu lagi nak beli pastikan trust seller... barulah boleh percaye... sye pun nak beli iphone 5s clone nie... dah lame stalk seller tu... alhamdulillah setakat nie puashati nampak gayenye...

    ReplyDelete
  15. Nak beli hp clone kena ada pengetahuan skit..kebanyakan spec x betul..sy dh guna hampir seme jenis hp clone..ok je..bleh la repair sendiri skit2..sebab susah sgt cr kedai nak repair

    ReplyDelete
  16. Note 2 clone saya guna dah 2 tahun.masalh cuma kalau org lain dpt 4 bar line sy dapt 2 je. N masalah bateri. Yg lain ok je.tahap laju tak payah compare la. Mmg slow. Kalau stakat untuk basic ok la. Jgn je install game dan app banyak2

    ReplyDelete
  17. Hi, maaf cuma nk berkongsi sy pengguna samsung mega clone alhamdullilah 2tahun pakai okay, cuma baru² memory dia stuck jadi sy format balik dan semuanya okay seperti asal 😊 actually tak salag pun kalau nk guna yg clone asalkan pandai jaga dan beri kepercayaan sepenuhnya kt hp tu insyaallah takkan timbul masalah 😉 hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pon pernah pkai hpon clone.s3 mini.pkai 3bulan rosak.itu la pertama dan terakhir saya pkai hpon clon.itupon bukan beli.saya tukar samsung corby dgn kawan.die xtau nk guna hpon android.die xnk pening pale die ajak tuko.tpi bagus gak.dgn hpon clon tu la saya belajar pakai hpon adroid niw.haha

      Delete
  18. Ckup bulan ni cadang nk beli note 2 ori tpi second hand.dh tanye harga die rm750.saya hidup beli hpon ori tpi second.skang pkai s2 second dh setahun.ok je.wlau pon hpon tak up to date mcm org lain.tpi merasa jugak pkai yg ori.nasihat saya jgn beli hpon clon.hpon klon boleh meletup tiba2.

    ReplyDelete
  19. saya menjual dan guna hp clone. alhamdulillah, so far belum ada masalah. yg membeli pn puas hati. yg pnh complaint pn pasal charger je. kalau berminat nak beli handphone clone boleh contact sy 0129874029

    ReplyDelete
  20. Dekat mna beli battery tu .... Sampai sudah sy carik battery oppo clone .. Tak jumpa 😓😓😓

    ReplyDelete
  21. lebih baik beli telefon ori walaupun mahal janji puas hati

    ReplyDelete
  22. hp clone mmg cepat habis bateri...ari tue sy beli kt satu kedai tue ade tinggal satu je..kalo rosak x taw nk cari mane lg...org kedai nasihatkan beli yang ori..jgn beli klon..

    ReplyDelete
  23. Kalau ada nak repair hp clone, boleh contact sy 0137009221 atau cari FB 'kedai lelong handphone termurah'.. TQ

    ReplyDelete
  24. suami sy pki S6 clone SK da 7 bln, So far ok, cuma awal2 dlu xblh nk charge..n battery cpt drop..tp skrg da ok..bole nk pki clone cuma kne cari seller yg betul2..sy beli ni pun kt seller yg berkedai. pape senang nk cari..

    ReplyDelete

  25. assalamualaikum boley sy tau kat mane kedai yang jual aksesori handphone clone area jb.

    ReplyDelete
  26. cuba reset semula bateri stats. kena masuk CMW.

    ReplyDelete

 

Copyright 2015 © Eyzafye. Design by Ayu Barbydol